Orlí úlet (10. -12.11.2017)

13.11.2017 12:48

Pátek 10. listopadu, 16.04. Oddíl Stopařů vyráží na víkendovku. Tentokráte do Chrastavy, pokusit se zachránit před hlodavými holuby co největší množství orlích vajec.

Po příjezdu a ubytování v klubovně TO Perseus vyrážíme na podvečerní procházku městem, kdy se nám daří i přes drobný deštík odlovit dvě kešky. Po večeři nás čeká první etapové hra – Stavba hnízda. Každý účastník výpravy má v opatrovnictví tři vajíčka, umístivši se soutěžící v etapovkách na posledních dvou místech předávají jedno vajíčko prvním dvěma. Kdo bude mít na konci největší snůšku, vítězí.

Druhý den ráno si každý bereme jedno vajíčko do ruky a jako ptačí máma se ho snažíme uchránit před všemožnými útrapami po celou dobu cesty a hurá na vlak do Chotyně. Odtud šlapeme na Bílé kameny zvané též Sloní. Jakmile si prolezeme každou skulinu morfologicky výrazné skupiny dvacetimetrových pískovcových skal, jež z dálky připomínají zkamenělé sloní stádo, měníme pro mokré boty a poměrně dosti velkou zimu dosavadní plán cesty a po červené a modré turistické značce rychlým krokem chvátáme zpátky do Chrastavy, kam mírně zmoženi dorážíme po 16. hodině. Ale ani to nám nezabránilo pokračovat v ptákovinách (etapové ptačí hry). Vyzkoušeli jsme si mimo jiné Ptačí nos a Krmení mláďat – Žížala k večeři. Po celodenním výletě poměrně brzy usínáme.

V neděli ráno nás čeká jen kratší vycházka přes Ovčí horu na zříceninu hradu Hamrštejn a transbordéru přes Lužickou Nisu. K posledním ptákovinám patřil Vývržek a Kladení vajec. Bomba!

K pozdnímu obědu si dáváme kuře na paprice, a pak už jen balíme a uklízíme chatu. Samozřejmě že nezapomínáme vyhodnotit a odměnit nejen nejlepší účastníky.

A jak jinak, vlak, jenž nás odváží zpátky domů, má 30 minut zpoždění.

Stránky otevřeny 1. ledna 2010.